Tuesday, January 14, 2014

SEO Details: Try to be Important (Important ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္)

ဒီေန႔ပို႔စ္မွာေတာ့ Important ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ့္အခ်က္ေတြကို ေျပာျပေပးပါမယ္.။ တစ္ခု စိတ္ထဲမွာမွတ္ထားရမွာက SEO ဟာ Overnight မဟုတ္ပါဘူး.။ သေဘာကေတာ့ အခုလုပ္ အခုရတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး.။ စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ ပံုမွန္လုပ္ေပးပါမွ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုေရာက္ရင္ ကိုယ့္ဆိုက္ဒ္ဟာ SEO ေကာင္းလာမွာျဖစ္ပါတယ္.။ ကဲ.. က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ဆက္လိုက္ရေအာင္..

 

 

Page Rank (PR)


Important အေၾကာင္းေျပာေတာ့မယ္ဆိုရင္ သင္သိထားသင့္တဲ့ အခ်က္တစ္ခု ရွိပါတယ္.။ အဲဒါကေတာ့ Page Rank (PR) ပါပဲ.။ PR ဆိုတာ Google ရဲ႕ Page ေတြအေပၚမွာ Important ျဖစ္သည္မျဖစ္သည္ကို ဆံုးျဖတ္တဲ့ စံသတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုပါ.။ PR ရဲ႕ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ဟာ အၾကမ္းျဖင္းအားျဖင့္ (၁၁) မ်ိဳးရွိတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္.။ 0 to 10 ေပါ့.။ Page တစ္ခုဟာ PR ျမင့္ေလေလ Important ျဖစ္ေလေလလို႔ Google က သတ္မွတ္ပါတယ္.။ ဒါေၾကာင့္ PR ျမင့္ေလ Search Engine မွာ ထိပ္ဆံုးေရာက္ေလေလ ျဖစ္ပါတယ္.။ PR ကို ဆံုးျဖတ္ရာမွာေတာ့ "Back Links" ကိုအသံုးျပဳပါတယ္.။ အျပင္ေလာကမွာ လူတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္ Famous ျဖစ္သလဲဆိုတာကို အဲဒီလူကို လူဘယ္ႏွေယာက္ေလာက္က သိသလဲ ဆိုတာနဲ႔ တိုင္းတာပါတယ္.။ အဲဒီလိုပါပဲ အင္တာနက္ေပၚမွာ Website သို႔မဟုတ္ Page တစ္ခု ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးလဲ ဆိုတာကို အဲဒီ website သို႔ page ကို အျခား site ဘယ္ႏွခုက Link ဘယ္ႏွခု ထိုးထားသလဲဆိုတာနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္.။ PR ကိုေတာ့ အဲဒီ Link အေရအတြက္ နဲ႔ Link ရဲ႕ Quality ကိုၾကည့္ၿပီး သတ္မွတ္တာျဖစ္ပါတယ္.။

ဥပမာေလးနဲ႔ ျပန္ရွင္းပါမယ္.. အရင္ပို႔စ္မွာ က်ေနာ္ဥပမာေပးခဲ့တဲ့ "ရန္ကုန္မွာရွိေသာ UCSY ေက်ာင္းထြက္ေတြထဲက ရုပ္ရည္သန္႔ျပန္႔ၿပီး ဘက္စံုေတာ္တဲ့ ေက်ာင္းသား (၁၀)ေယာက္ ရွာေပးပါ " ဆိုတဲ့ ဥပမာကို မွတ္မိဥိးမွာပါ.။ အဲဒီ ဥပမာအရဆိုရင္ Relevant အဆင့္ၿပီးတဲ့အခါ သင့္ဆီမွာ "ရန္ကုန္မွာရွိေသာ UCSY ေက်ာင္းထြက္ေတြထဲက ရုပ္ရည္သန္႔ျပန္႔ၿပီး ဘက္စံုေတာ္တဲ့ ေက်ာင္းသား" စာရင္း ရေနပါၿပီ.။ (၁၀) ေယာက္ကိုပဲ ေရြးရမယ္ဆုိေတာ့ အဲဒီေက်ာင္းသားေတြထဲမွာ ဘယ္သူေတြကို ေရြးရမလဲဆိုတာ သင့္အတြက္ ေခါင္းစားစရာျဖစ္လာပါၿပီ.။ ဒီအခါ သင္ အျပန္အလွန္ၾကည့္ရပါေတာ့မယ္.။ အဲဒီမွာ အခ်က္တစ္ခုသြားေတြ႔ပါတယ္.။ ေက်ာင္းသား ၂ ေယာက္ ဆိုပါေတာ့.။ အဲဒီေက်ာင္းသား ၂ ေယာက္လံုးကို လူ အေယာက္ ၁၀၀ စီက Recommend ေပးထားၾကတာပါ.။ ဒါဆို အၾကမ္းျဖင္းေျပာရရင္ ဒီေက်ာင္းသား ၂ ေယာက္ဟာ အတူတူပဲလို႔ ထင္စရာရွိပါတယ္.။ ဒါေပမယ့္ ပထမေက်ာင္းသားကို Recommend ေပးထားတာက ေက်ာင္းသားေတြအခ်င္းခ်င္းျဖစ္ၿပီး ဒုတိယေက်ာင္းသားကို ေပးထားတာကေတာ့ ဆရာအေယာက္ ၁၀၀ ျဖစ္ေနပါတယ္.။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ မတူေတာ့ပါဘူး.။ ဆရာအေယာက္ ၁၀၀ က Recommend ေပးထားတဲ့ေက်ာင္းသားက ပိုေတာ္တာေသခ်ာေနပါၿပီ.။ အဲလိုပဲ တတိယေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကိုေတာ့ လူ ၁၀ ေယာက္က Recommend ေပးထားပါတယ္.။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကိုေပးထားတဲ့သူေတြက ပါေမာကၡ ၁၀ ေယာက္ ျဖစ္ေနပါတယ္.။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ တတိယလူက အေတာ္ဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရသြားပါၿပီ.။

ဒါဆိုရင္ေတာ့ သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီထင္ပါတယ္.။ Website တစ္ခုကို PR 0 ပဲရွိတဲ့ အျခား Website 1000 က Link ေပးထားပါတယ္.။ ေနာက္ Website တစ္ခုကိုေတာ့ PR 5 ရွိတဲ့ Website 10 ခုက Link ေပးထားပါတယ္.။ ေနာက္ဆံုး Website ကိုေတာ့ PR 10 ရွိတဲ့ Website 1 ခုတည္းက Link ေပးထားပါတယ္.။ အဲဒီ 3 ခုမွာ အေရးအႀကီးဆံုးလို႔ Google ဆံုးျဖတ္မွာက ေနာက္ဆံုး Website ပဲျဖစ္ပါတယ္.။ အဲဒါ Link Quality ပါပဲ.။

PR ကိုဆံုးျဖတ္ရာမွာ Link အေရအတြက္ နဲ႔ Quality တို႔အျပင္ အဲဒီ Website ရဲ႕ သက္တမ္း၊ Content ေတြရဲ႕ Quality၊ User ေတြရဲ႕ Traffic၊ Domain ရဲ႕ extension၊ တို႔အျပင္ အျခားအျခား အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ကေလးေတြလဲ ပါဝင္ပါေသးတယ္.။ အဲဒါေတြကို ေနာက္ပို႔စ္မွာ ထပ္ၿပီး အေသးစိတ္ရွင္းျပပါဦးမယ္.။ ဒီပို႔စ္မွာေတာ့ PR ဆိုတာဘာလဲ ဆိုတာနဲ႔ PR ကို ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္လဲဆိုတာ သိရင္ပဲ လံုေလာက္ပါၿပီ။

အရင္ပို႔စ္မဖတ္ရေသးရင္ >> SEO Detail: How to be Relevant

No comments:

Post a Comment